سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس دانش، باغ بهشت است . [امام علی علیه السلام]
دلیل عصبانیت از عصام العماد - شیعیان اهل سنت واقعی
محمد علی ( پنج شنبه 86/7/26 :: ساعت 8:35 عصر )

پس از پخش مصاحبه دکتر عصام العماد از تلویزیون، متاسفانه عده‌ای از برادران اهل سنت، بجای آنکه محتوای گفته‌های ایشان را مورد بررسی دقیق قرار بدهند و درباره اندیشه‌های خطرناک وهابیت موضع قاطعی بگیرند، نوک حمله خود را متوجه دکتر عباد کرده و از ایشان و صدا وسیما به خاطر پخش مصاحبه او انتقاد کرده‌اند! به عنوان مثال مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، سیاست تلویزیون را به باد انتقاد گرفته و فرموده‌اند : « شبکه سوم سیما با فردی مصاحبه‌ای انجام داده است که ادعا کرده قبلا سنی بوده و در حال حاضر شیعه شده است. این فرد ادعا کرده که قبلا نسبت به حضرت علی کینه و بغض و عداوت داشته و در حال حاضر خود را بر بالای مناره ای مرتفع و دیگران را در زیر می بیند. این شخص الفاظ نامناسب دیگری را نیز بر زبان رانده است. در ادامه خبرنگار این برنامه خطاب به این شخص می گوید: شما قبلا دشمن ما بودید و حالا دوست ما هستید. »  

جناب مولوی سپس نتیجه می‌گیرند که: « این شخص هیچ گاه سنی نبوده بلکه من شنیده ام این فرد از برادران تشیع یمنی بوده است!!!»

نکته جالب این بیانات آنجاست که ایشان گفته صریح عصام العماد را نمی‌پذیرند و خودشان ادعا می‌کنند که او هرگز سنی نبوده و این مصاحبه برای توهین به اهل سنت اجرا شده است! البته باید از جناب مولوی این سوال را بپرسیم که مجری برنامه و یا مهمان مدعو، کی ادعا کردند که آقای عماد از مذهب سنی به شیعه گرویده است؟ تا جایی که ما دیده‌ و شنیده‌ایم دکتر العماد همیشه گفته و نوشته‌اند که قبلا یک وهابی تندرو بوده و تحت تاثیرات آن، همواره کینه اهل بیت را در سینه داشته‌اند و اکنون هم مشغول نقد تفکرات متعصبانه وهابیت هستند. آیا شما وهابیت را شاخه‌ای از اهل سنت می‌دانید؟ آیا دلیل عصبانیت شما، به خاطر مخالفت صدا و سیما با وهابیت بوده است؟ آیا آقای مولوی بخاطر جلب نظر علمای وهابی اینگونه ناراحت شده‌اند؟ چرا اصل ماجرا را زیر سوال برده و برداشت شخصی خودتان را در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌کنید؟ ای کاش بجای عصبانیت و داد و فریاد، کمی جانب انصاف را می‌گرفتید و فکری هم به حال اندیشه‌های خطرناک وهابیت می‌کردید که امروزه بزرگترین مصیبت و بلایی است که متوجه امت اسلامی شده و در همه حال به فکر تفرقه مسلمانان و تکفیر مخالفان خود است!

در خاتمه، به جناب مولوی و همه افرادی که دلشان برای علمای وهابی عربستان می‌سوزد، سفارش می‌کنم که اگر هنوز در شناخت وهابیت دچار شک و تردید هستید، پس صبر کنید و در روز عاشورا، با گوشهای خود از رادیوی وهابی عربستان بشنوید که آن متعصبان جاهل، چگونه از یزید ملعون بخاطر جنایتش در به شهادت رساندن فرزندان پیامبر اکرم تقدیر می‌کنند و ببینید که آنها چگونه و با چه الفاظی از امام حسین (ع) یاد می‌کنند! اینها را نوشتم که بدانید اگر دکتر عصام العماد ادعا کردند که در زمان گذشته کینه و بغض امام علی را در سینه داشته‌‌اند، مطلب نادرستی نگفته‌اند، اصلا هرکسی که تحت تاثیر اندیشه‌های وهابیت قرار بگیرد، اینچنین خواهد بود.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
غدیر حقیقت انکار نا پذیر تاریخ
مناظره با اهل سنت
اهانت دجالان به علی بن ابیطالب (ع)
گفتاری از دکتر شریعتی درباره حضرت فاطمه زهرا
مولوی و محبت اهل بیت
غدیر حقیقتی انکار نشدنی
آیا توسل به پیامبر شرک است؟
[عناوین آرشیوشده]