در مورد متعه الان شما را راضي ميکنم
1-ازدواج موقت در قران
ازدواج موقت ابتدا در ميان يهود.فارس و... و جود داشته است و به جامعه جاهلي جزيره العرب سرايت کرده است.وقتي دين اسلام امد در ابتداي دعوت دوبار با نزول اين ايات تحريم شد{المومنوم5-7.المعارج29-31}
مسلمانان در عهد مکي اين نوع نکاح{نکاح موقت} را به خاطر حرمتش انجام ندادند
وهنگاميکه به مدينه هجرت کردندايات نازل شده جز نکاح دائم و نکاح ملک اليمين چيز ديگري اضافه نکردند
کسيکه از همسر موقت تمتع ميکند نميتوان او را زوجه ناميد چون در صورت مرگ يکي از انها از هم ارث نميبرند
خداوند ميفرمايد: ويبراي شما نصف ميراث زنانتان است اگر انها فرزندي نداشته باشند{النساء2}
اگر همسر موقت زوجه حساب ميشود بايد از هم ارث ببرند و اگر فرزندي داشته باشند يک چهارم از ان شماست
به اين ايات مربوط مراجعه کنيد{بقره221..نور32-33..نساء3...احزاب50و52}و در سوره نور ميفرمايد و کساني که همسر ندارند به نکاح در اوريد.نور32
منظور نکاح ملک يمين است سپس ميفرمايد:کسانيکه که امکاني براي ازدواج نمي يابند بايد پاکدامني پيشه کنند تا خداوند از فضل خود انا را بي نياز گرداند.نور33
پس هر کس زوجه اي نيافت تا با او ازدواج کند خداوند به او توصيه ميکند صبر و عفاف پيشه کند يعني غير از ان دو راه را هاي ديگر حرام اند و اگر نکاح موقت حلال بود اينجا ذکر ميشد
در سوره نساء ايه 3 ميفرمايد که همان ازدواج دائم است:از زناني که ميپسنديد دو يا سه يا چهارتا را{در يک زمان} به نکاح خود در اوريد
و اگر ميترسيد عدالت را رعايت نکنيد تنها يک همسر بگيريد
و يا از کنيزاني که مالک ان انهائيد استفاده کنيد{النساء3}
خداوند ازدواج با يک زن و ملک يمين را در اين ايه مطرح کرده اگر نکاح موقت مشروع بود حتما خداوند انرا مطرح ميکرد
سپس خداون بعد از محرمات نکاح ميگويد {النساء24-25}
يعني اين دو را ازدواج دائم و نکاح ملک يمين هستند. ولي اگر اولي را به ازدواج موقت تفسير کنيم جاي ازدواج دائم که اصل نکاح است در ايات باقي نميماند و اين غير معقول است