• وبلاگ : شيعيان اهل سنت واقعي
  • يادداشت : اهل بيت چه كساني هستند؟!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 9 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمن الرحيم.
    الحمدلله العلي العظيم الذي خلق الانسان من تراب ثم علمه مالم يعلم و صلوات الله و سلامه علي سيد المرسلين و خاتم النبيين محمد الامين و علي آله و اصحاب الکرام من الان الي يوم الدين.

    بدون اعتقاد به صحابه ايمان کامل نمي شود.
    اين عنوان شايد شما را به تعجب وا دارد ولي اين يک حقيقت است که اگر صحابه را از اسلام حذف کنيم اصل دبن مورد پرسش قرار ميگيرد. هر کسي بايد بداند که که دين ايلام از دو پايه اساسي تشکيل يافته. اول قرآن و دوم حديث. قرآن توسط صحابه جمع آوري شد اگر ما در صداقت صحابه شک کنيم چگونه ميتوانيم به متن قرآن ايمان و يقين داشته باشيم؟ و سنت نيز توسط صحابه به ما رسيده است اگر صحابه را مردمي هوسباز و نادرست بدانيم چگونه سخناني که از پيامبر ص نقل کرده اند از آنان بپذيريم باور کنيم؟
    شيعه جواب اين اشکال را پيدا کرده او يک کانال 12 نسلي از پيامبر درست کرده و آنرا به امتهاي بعدي متصل نموده است . اين کانال ارتباطي با علي شروع ميشود و به مهدي ختم مي گردد. اما از لحاظ عقلي و علمي کانال خبر رساني شما ناقص است.
    اولا : چون نفر چهارم در اين کانال وقتي که پدرش شهيد شدند هنوز به سن بلوغ نرسيده بود و اما دهم وقتي پدرشان رحلت کردند پسر بچه ايي هشت ساله بودند و اما دوازدهم وقتي عهده دارامر امت شد فقط پنج سال داشت! حالا سوال اينجاست که اين همه احاديث چگونه در حفظ و ياد کودکاني 8 و 5 ساله مانده است!
    دوما: فرضا که اين کانال 12 نسلي را قبول کنيم اين اشکال باقي ميماند که علي که سرچشمه اين کانال است چونکه هميشه با پيامبر ص نبوده نميتوانسته همه حرفهاي پيامبر و همه اعمال ايشان که (مجموعا سنت را تشکيل ميدهند) را شاهد بوده باشد و به نسل منتقل کند. به طور مثال شکي نيس که پس از نماز عشا ديگر سيدنا علي به خانه خود ميرفت و پيامبر ص به خانه خود و نماز شب و امور خانواده و غيره را علي شاهد نبوده. پس اين کانال را اگر قبول کنيم نمي توانيم بگوييم کامل است سنت وقتي کامل ميشود که همه همراهان و هم صحبتان و اصحاب پيامبر ص آنچه که از پيامبر ص ديده اند را نقل کنند و وقتي ما همه اصحاب را قبول نکنيم يعني همه سنت را قبول نداريم.
    شيعيان جواب اين اشکال به اين صورت ميدهد که مدعي هستند امامان موجوداتي فوق بشري بودند و علم لدني داشته اند و آنها براي يادگيري علوم به اسباب و وسايل نياز نداشتند و سن در درجو و امامان نسبت داده اند.

    و چاره ايي غير از فکر کردن و عمل کردن به اين نحو نيز نداريد زيرا شما شيعيان صحابه را بدنام کرديد و خود راه خويش را به پيامبر ص مسدود کرديد لهذا ناچاريد کانالهاي خيالي درست کنيد!تا ارتباطتان با رسول الله ص را بنحوي ثابت سازيد.
    اما ما قدرشناسان صحابه مي گوئيم که حضرت محمد صلي الله عليه و اله وسلم احوال و حرکات و احاديثشان توسط مردان و زنان صحابه رض بطور دقيق بما رسيده است بطور مثال :
    حضرت وقتي با عايشه صديقه عروسي کرد عايشه رض به سن بلوغ رسيده بود لذا بهترين سالهاي جواني خود را در خانه حضرت محمد سپري کرد و شب و روز با آن حضرت بود خاطرات فراواني ازآن حضرت در ياد او مانده است خداوند جل جلاله به آن حضرت فرزندي نيز نداد تا تمام توجه اش به پيامبر باشد و باز به اين دليل پس از رحلت رسول الله ص نيز اجازه شوهر کردن به او نداد و شايد براي آنکه احاديث پيامبر ص پخش شود به حضرت عايشه عمري طولاني داد بطوريکه بيش از نيم قرن پس از وفات رسول خدا نيز در قيد حيات بودند و مردم مي آمدند و خاطرات وي از آن حضرت را به صورت احاديث مي شنيدند و فراموش نکنيم که زنان پيامبر از زينت دنيا هم منع شده بودند و هم خود بعدها از آن روي گردان بودند تا همه توجهشان متوجه امر عظيم اشاعه سنت باشد.
    همينطور باقي صحابه هر کدام بنوبه خود چون آئينه اي قسمتي از زواياي زندگي پيامبر ص را منعکس کرده و به نسل هاي بعدي منتقل نمودند و اين است که امروز ما حتي خبر داريم آن حضرت هنگام ورود به مسجد کدام پاي را اول مي گذاشته و کدام را دوم؟ و دليل ما هم واضح است امروز اکثر مسائل مربوط به زنان را ما توسط عايشه از پيامبر خدا ص فهميده ايم شيعيان چه مي توانند بگويند آنها تنها حضرت فاطمه رض را قبول دارند . فاطمه رض وقتي خود را شناخت به خانه سيدنا علي رفت و کمتر رسول خدا را ميديد اما عايشه صديقه شب و روز با او بود وحتي رسول الله ص در هنگام رحلت در منزل عايشه و سر مبارکشان بر زانوان ايشان بود. فاطمه پس از رحلت رسول خدا ص فقط 6 ماه زنده بود آنهم به گفته شما شيعيان در اين شش ماه کارش گرفتن دست حسن و حسين رض و رفتن به گوشه اي بود براي گريه کردن يا گرفتن حق خودش از بوبکر نه آموختن و آموزش زنان ديگر. اما عايشه نيم قرن بعد از رحلت پيامبر ص زنده بود و مردم مي آمدند و از او امور ديني را مي پرسيدند.
    پس بر اساس علم و منطق و عقل انکار صحابه اين انعکاس دهنئگان اعمال محمدي انکار نبوت و انکار قرآن است و باوري خيالي و عقايد خرافاتي نيز نميتواند از تاثير ضربه اي که بر اثر انکار صحابه به سنت وارد مي شود چيزي بکاهد.

    وآخر دعونا ان الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد ئ آله و اصحابه اجمعين.

    پاسخ

    پاسخ شما را بطور مفصل در وبلاگهاي ديگر و همچنين در وبلاگ خودتان دادم. اما بطور خلاصه :ضمن احترام به صحابه ما نميتوانيم همه آنها را عادل بدانيم. با وجود تخلفات فراوان عده اي از صحابه، دانشمندان اهل سنت بر عدالت آنها اصرار دارند و معتقدند تمام اين افراد مجتهد بوده و هرچند اشتباه كرده باشند از عدالت ساقط نميشوند! اولا همه صحابه از نظر علمي و آگاهي به دستورات ديني در حدي نبوده اند كه بتوانند اجتهاد كنند و بسياري از اعمال ناشايستي كه برخي از آنها مرتكب شده اند نه از روي اجتهاد بلكه به جهت پيروي از هواي نفس بوده است.ثانيا اجتهاد مربوط به جايي است كه حكم مساله روشن نباشد و نصي از كتاب و سنت در خصوص آن نداشته باشيم. اما در مواردي كه مساله روشن است و كتاب و سنت به طور صريح حكم مساله را بيان كرده چه جاي اجتهاد است؟؟؟!!!( مانند اجتهاد عايشه كه نماز را در سفر كامل و تمام خواند!)ثالثا ما چگونه همه صحابه را عادل بدانيم در حاليكه خود صحابه ، همه صحابه را عادل نميدانند! بعضي از صحابه يكديگر را تكفير ميكرده و حتي به روي همديگر شمشير كشيده اند و از ريختن خون همديگر باكي نداشته اند!رابعا قرآن مجيد به بسياري از تخلفات صحابه اشاره و عمل انان را مذمت كرده است. اگر به راستي آنان مجتهد بودند و شخص مجتهد در هر صورت ماجور خواهد بود، پس چرا خداي سبحان آنها را نكوهيده است؟