• وبلاگ : شيعيان اهل سنت واقعي
  • يادداشت : محمد تيجاني دروغگو يا راستگو؟!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 70 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سيد 
    lمن شيعه عستم ولي دوست دارم اگر کسي مي تواند جواب مقاله زير را بدهد من را هم آگاه کند.(مقاله اي در نقد مطالب کتاب آنگاه هدايت شدم)
    متن کامل مقاله در لينک زير
    http://www.ahlesonnat.com/

    اهل سنت
    بررسي كتاب أنگاه هدايت شدم PDF چاپ نامه الکترونيک
    نوشته شده توسط Administrator
    دوشنبه ?? تير ???? ساعت ??:??

    بسم الله الرحمن الرحيم

    نقدي کوتاه بر کتاب آنگاه هدايت شدم

    مطلبي که مي خوانيد نگاهي است اجمالي به کتاب جنجالي محمد تيجاني سماوي تحت عنوان "ثم اهتديت". در اين مطلب بيشتر به منهج و روش کلي تيجاني در کتابش پرداخته‏ ام و آن را با ذکر مثال‏هايي روشن ساخته‏ام. لازم به يادآوري است که براي فهم بهتر اين مطلب، بايد کتاب را ابتدا مطالعه نمود. اميدوارم خداوند اين پژوهش را در ميزان حسنات اين بنده گنهکارش قرار داده و او را در روز حساب با گروه رستگاران، محشور نمايد.

    موضوع کتاب آنگاه هدايت شدم درباره چگونگي تحول و تغيير شخصي بنام محمد تيجاني سماوي از مذهب اهل سنت به مذهب تشيع است. نويسنده ادعا مي کند که از علماي اهل سنت و محققين شناخته شده آنان بوده و سپس با تحقيق در مذهب تشيع متوجه حقانيت آنان گرديده و به مذهب اهل بيت گرويده است. در کتاب، ابتدا شرح حال نويسنده را قبل از تشيع مي خوانيم و سپس سير تحول و تغيير او به مذهب تشيع توسط خود او توضيح داده مي شود. در مورد علل اقتناع او به مذهب تشيع و اختلافات دو مذهب توضيحاتي داده شده و اغلب مناقشات و مسائل اصلي مورد اختلاف بين شيعه و سني بررسي شده است. نويسنده در بخشهاي مختلفي از کتاب بر منصف بودن و بي طرفي خود در بحث تاکيد مي کند و همه را به تبعيت از چنين روشي دعوت مي نمايد. در ادامه خواهيم ديد ميزان التزام او به چنين روشي در چه حدي است.

    اين مطلب در پنج بخش شامل:

    1- عدم صداقت تيجاني در نقل از کتب و مستندات

    2- قدرت و توان علمي تيجاني در زمينه علوم شرعي

    3- واقعيت مذهب تيجاني

    4- شيوه نقل داستان توسط تيجاني

    5- لطيفه هايي از آنگاه هدايت شدم

    تفکيک شده و در هر بخش با ذکر مثال هايي به تشريح موضوع پرداخته شده است: