• وبلاگ : شيعيان اهل سنت واقعي
  • يادداشت : افسانه عبدالله بن سبا؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 19 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    3) ممقاني نيز مي گويد : عبدالله بن سبا کسي بود که مرتد شد . اولين کسي بود که غلو را آفريد .او غلو کننده ي ملعون است . اميرالمومنين او را با آتش سوزاند . او مي گفت که علي خداست و او پيامبر

    تنقيح المقال في علم الرجال /ممقاني/ج2/ص183/چاپ تهران

    4) نوبختي نيز مي گويد : سبئيه به امامت علي معتقد بودند و آن را واجب و فرض الهي مي دانستند . آن ها پيروان عبدالله بن سبا بود و او اولين نفري بود که طعن و نفرين بر خلفا را پديد آورد و از آن ها بد گويي مي کرد و (الخ)

    فرق الشيعه /نوبختي/ص41و42/چاپ حيدريه

    5)سعد قمي نيز مي گويد: سبئيه اصحاب عبدالله بن سبا هستند و عبدالله پسر وهب راسبي همداني است . عبدالله بن حرس و ابن اسود نيز او را در نظراتش ياري مي کردند و او دو تن از بزرگترين اصحابش بودند .

    المقالات و الفرق /سعد بن عبدالله اشعري قمي

    و ديگر علما
    اگر منابع اهل سنت دروغ مي گويد (!!!!!) اين علماي شيعه را چه مي کنيد؟
    پاسخ

    ناجي عزيز!خوشحالم که کتابهاي خودتان را ناديده گرفتيد و به کتب ما پرداختيد و متوسل شديد. بهتر بود لااقل دليل دروغ بودن آن کتابهايي که شرح دادم را مي نوشتيد. مثلا آن تعدا علمايي که اسم بردم در کتب خود بطور واضح چنين مساله اي را رد کرده اند..مساله بعدي هم اينکه شما ناديده گرفتيد بنده نوشتم که اين توهم تنها و تنها از طريق يک روايت به گوش آقاي طبري رسيده است. واضح است که در برابر صدها و هزاران حديث يک راوي ارزش چنداني ندارد. آنهم سيف بن عمر که در درستي و راستگويي او خود علماي شما هم او را قبول ندارند! مطلب بعدي هم اينکه بر فرض صحت ادعاي شما و اينکه واقعا عبدالله سبايي وجود داشته است. پس اکنون شيعيان چرا نامي و يادي از او نمي کنند. چرا به جاي او به خاندان و فرزندان رسول خدا احترام مي گذارند. و چرا افتخار مي کنند که به وصاياي رسول اکرم در خصوص احترام و تمسک به اهل بيت عمل مي کنند؟؟؟