اين جوابهاي سوالهاي دهگانه يک پسر 20 ساله سني و نه وهابي ست نه يک مجتهد پس در حد خود جواب ميدهم اميدوارم بدون غبض و کينه آنها را بخوانيد و بينديشيد :
1- عقل انسانها نسبي است و قابل سنجش نيست ولي ما مسلمانان پيامبرمان را بسيار فهيم ميدانيم و خدا نيز با وحي او را ياري ميداد که هيچ انساني جز پيامبران اينگونه نيستند .
2- جمله عربيش (من کنت مولاه فهذا علي مولاه) است که در قران بگرد ببين مولا را براي چه جايي استفاده کردند و بنا بر کاربرد بسيار اين کلمه به معني دوست و يار اهل سنت اين را پذيرفته اند و صحابه نيز با ايشان پيمان دوستي و نه بيعت بستند . (به دليل درگيري شماري از صحابه و نه خلفا و عشره مبشره و قصد قتل حضرت علي کردن)
3- عشره مبشره صحابي حضرت بودند که در نماز در مسجد قبلتين امروزي بنا بر ايمان راسخ به پيامبر خدا حاضر شدند بدون هيچ شکي قبله شان را 180 درجه بچرخانند و جلوي امام نماز قرار گيرند و خدا بنا بر حديث رسول به آنها مژده و بشارت بهشت را داد و مابقي نماز گذاران از اين عمل سرباز زدند و اگر نقشه قتل کشيدند يکي از آنها حضرت علي بايد باشد (داماد) و دو تا پدرزن و مابقي نيز بيشترشان از اقوام ايشان بودند . (نامهايشان حضرات ابوبکر - عمر - عثمان - علي - سعد
بن أبي وقاص - سعد بن زيد - طلحه - زبير - عبدالرحمن بن عوف - ابو عبيده جراح)
4- الف)بنا به صلاحديد حضرت علي قبر ايشان اعلام نشد و گر نه مرده و قبر را هيچ خطري تهديد نمي کند . ب)مگر حضرت زهرا چند روز زنده بود پس از وفات پيامبر که اينگونه ميگوييد حرف نمي زد بعدشم اين به دليل حکم شرعي و قانون بود که از بيت المال چيزي نصيب فرزندان پيامبر نمي شود چون پيامبر فرمودند پيامبر ارثي به جا نمي گذارند و عقيده حضرت زهرا که معتقد بود اينچنين نيست . ج)به دليل بيماري حضرت زهرا که در نهايت دليل وفات ايشان نيز شد و گمان قتل ايشان توهين بزرگي به حضرت علي ست که جرات گرفتن خون قاتل زن و فرزندش را نداشت و در خلافتش نيز نماي از خون ايشان نبرد . د)اين سخن اصلا روا نيست که اينچنين دروغي به ايشان بسته شود ايشان هيچگاه خلفا را که نه چون ايشان تنها چند روز ابتدايي خليفه اول زنده بود حضرت ابوبکر را هيچگاه لعن نکرد و اين کار سخيف در شان ايشان نيست ولي از آنها به اشتباه دلگير بود .
5- شماري از صحابه به دليل سن اندک و وجود جو و خوي عربي اعراب که منزلت براي کهولت سن و به اصطلاح ريش سفيدي قايل بودند فرماندهي او را نپذيرفتند که در نهايت نيز خليفه سپاه را اعزام و پيروز مندانه باز گشتند و هيچگاه حضرت رسول آنها را لعن نکردند زيرا در اينصورت مطرود تمام مسلمانان ميشدند ولي ديديد اينگونه نشد .
6- من اين را شنيدم ولي صحت و سقم مشخص نيست ولي در هر حال مردي به بزرگي ايشان بايد از مشکلات گله مند باشد ولي مشکلات مربوط به والي و حاکم نبود همچنان در زمان خلافت ايشان جنگ هاي داخلي شروع و شماري زيادي شهيد شدند و مشکلات پايان نپذيرفت .
7- در کنار قبر پيامبر و يک قدم پايينتر از ايشان قبر حضرت ابوبکر است و يک قدم پايينتر قبر حضرت عمر ، اين سه قبر در منزل حضرت عايشه قرار دارند همچنان که حضرت رسول در همان خانه فوت کردند و اختيار خانه به صاحبخانه است و مي تواند شوهر و پدر و دوست و يار پدرش را در خانه اش دفن کند ولي اجازه دفن کس ديگري را ندهد براي اطلاع شما حضرت عايشه قبرش در بقيع کنار همسران ديگر پيامبر است و قبر حضرت عثمان آخرين قبر در قبرستان بقيع و در انتهاي آن است و هيچکدامشان هم بارگاه و حرم ندارند .
8- اين نشانه تواضع ايشان و احترام حضرت علي نزد ايشان است ولي منتها هيچ انساني کامل نيست و هر حاکمي مشاوراني و وزرايي دارد که بدون آنها حکومت داري و اداره جامعه غيرممکن است .
9- اين را نميدانم ولي اين نشانه بدي ايشان است ؟ مگر قرار است اجباري در بيعت کردن باشد همه مختارند هرجور بينديشند ولي انتخاب با اکثريت است همچنان که براي خلفاي بعدي نيز با وجود مخالفان راي بر اکثريت بود .
10- خاندان يعني وراثت و فرزندان و اين براي جلوگيري از رفتن مردم به دنبال سلطنت است ولي حضرت علي يار و صحابه حضرت رسول بودند و مثل تمام صحابه حق داشتند خليفه بشوند منتها با اجماع مردم و دامادي ايشان و يا پدر زن بودن آنها مانع خلافت نمي شود و اين هم نشان از دوستي و احترام خلفا به همديگر است .