• وبلاگ : شيعيان اهل سنت واقعي
  • يادداشت : مناظره با اهل سنت
  • نظرات : 12 خصوصي ، 314 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    16   17   18   19   20    >>    >
     
    + نيك پندار 
    تو كتاب ها و حرف هاي شيعه نسبت به سني و احتمالا سني نسبت به شيعه نمي توان حقيقت را يافت. بهتر است به كتاب هاي هر مذهب خودتان رجوع كنيد نه اينكه حرف هاي ديگران را بازگو كنيدaqeedeh.com.
    + يه بنده ي حقير 

    سلام بر شما شيعيان علي بن ابيطالب (ع)

    وبلاگ خوبي است . جناب ابولولو ، مي شود از سخنانتان فهميد كه شما شيعه ايد يا سني . ولي اگر ممكن است صريحا اعلام كنيد . چون با شما خيلي كار دارم.

    + شيعه كوچولو : به علي نمازي ! 

    اي برادر پروفسور ما

    بهتر است . قبل از هر نوع اظهار ( اسهال ) نظري از جانب خود . راجع به نماز . سري به كتب بخاري و مسلم ( باب الجمع بين الصلاتين في الحضر = جمع بين دو نماز ظهر و عصر + مغرب و عشاء توسط پيامبر ) بزنيد و بيش ازين درجه بيسوادي خودتان را از مسائل ديني به همگان اثبات نكنيد !!!

    اي نازنين . مگر اين دو كتاب خود را براي خواندن در آن دنيا گذاشته ايد كه هيچ وقت به سراغ آن نمي رويد و ما شيعيان فضول را وادار ميكنيد كه دائما مسائل ديني تان را به شما يادآوري كنيم ؟!

    + شيعه كوچولو : به برادر علي 

    به برادر علي وهابي مان عرض ميشود كه :

    در سخنان آتشين خود فرموده ايد كه بهتر است ما مسلمانان كاري بكنيم كه شبيه كفار نباشيم !!!

    در جواب شما عرض ميشود كه بايد به اطلاع برسانم كه برخي از كارهايي كه شما انجام ميدهيد . درجه آن عالي جناب را كمتر از هر كافر و مشركي در اين جهان كرده است !!!

    به عبارتي : صد رحمت به هر چه مشرك و كافر است !!!

    نمونه بارز آن : پيروي شما از جناب عمر ميباشد . منظورم آن شراب خواره اي است كه حتي در آخرين لحظات عمر ننگين خويش . باز هم دست از شراب نكشيده است !

    بخاري : حديث 3424

    اكنون كه چنين جواب محكم و دندان شكني دريافت نموده و با لب و لوچه ويسكي مآبي در حال ملاقات با ارباب عمر ويسكي زاده ايد .

    لازم است كه بدانيد كه بهتر است ديگر از قمپز در كردن ازين گونه . دست برداريد !!!

    چون شيعيان امام علي عليه السلام . كودك نيستند كه بشود آنان را با اين كلمات . فريب داد !!

    + شيعه كوچولو : به علي داغتر از 

    به برادر علي كه در امور دين . داغتر از رسول خدايند عرض ميشود كه :

    يك :: طبق فتاواي علماي اهل سنت مانند ابوحنيفه . سجده كردن يك سني . حتي بر نجاست = گه خشك هم جايز است و در اين جا . ما از امثال شما . مخالفتي از بهداشتي بودن يا نبودن آن نمي بينيم !!!

    پس لطفا خواهش مي كنيم كه بيش ازين اداي وزارت بهداشت را در نياوريد كه اصلا مورد قبول نمي افتد !

    دو :: در منابع اهل سنت مي بينيم كه سجده بر خاك يا سنگ . سنت رسول خداست و هيچ وقت نديده ايم كه ايشان آن كاري را بكنند كه شما فعلا براي سجده كردن در حال انجام آنيد !!!

    يعني ميخواهيد بگوييد كه شما فهميده تر از ايشان ايد و يا به عبارت بهتر . اين رسول خداست كه مي بايست پيرو شما مي بود ؟!

    سه :: ................

    پيروي از عمر ك و ن ي دائمي . حرامزاده . شراب خوار مادام العمر ( طبق منابع اهل سنت ) و ..... از هم اكنون . شما را به جهنم تشريف فرما كرده است .

    بنابر اين . بهتر است از آمدن عمو عزرائيل . زودنر به راه راست برگرديد كه با ظاهر شدن ايشان . راه فراري بجز تمكين از فرو رفتن گرز آتشين ايشان در آنجايتان . چيز ديگري ميسور نمي باشد !!!

    از ما گفتن بود !

    + ا 

    ببخشيد من يك سوال دارم اگر بر قالي و چيزهاي ديگر سجده نكنيم از كجا معلوم كه خود سنگ تميز باشد؟

    دوم اينك سجاده كه آب زرشك نيست برادرم آيا بهتر نيست به جاي اينك به ماننده بت پرستان و انسانهاي ماقبل تاريخ بر سنگ نماز بخوانيد حتي براي اينكه ما مسلمانان شباهتي با كفار پيدا نكنيم بر همان سجاده كه عموما فقط براي نماز به كار مي رود و در يك قانون كلي الوده بودن آن كمتر است نماز بخوانيم

    + علي 
    اي کاش ما هم به فرمان امام خميني که گفت نماز را پنج وقت جدا بخونيد نماز عصر رو عصر بخونيد نماز عشا را عشا بخونيد عمل ميکرديم و انقدر (تنبلي ) نمي کرديم براي اون توجيح نمي آورديم در زندگي امروزه نميشه شيفت کاري و.......اوالله سني ها هم توهمين ايران دارن تو ادارات ,توي مدارس حتي محصلين ونوجوان هم دارن نماز عصر رو که ساعتش حدود ساعت 3 سه هست رو جدا ازنماز ظهر ميخونن و امثال من شيعه حسرت ميبردن البته اونايي که کمي مذهبي بودن........ ... نماز ميخوندن حتي اگر ديربه کلاسي برسن ....... وچرا شيعه علي انکه سنت رسول الله را از علي آموخته عمل نمي کند................................................................................... وچرا اذان عصر و عشا رانميگوييم واگر نماز عصري هست اذان عصري هم بايد باشد...................................... وميدانم شيعه ثابت ميکند آنچه هست حتي اگر ما نکنيم................ نگذاريم از ظاهر ما سو استفاده کنند......... واگرنه به نظر من حتي اگرکل فرق سني به سر قبر نروند مشکل براي عملکرد شيعه نيست مشکل شيعه همين مسايل بالاست که چون نمي بينندکه مانماز عصر را بخوانيم وعشا واذان عر را بدهيم ونميتوانيم بگوييم اذان ندارد ..ميگويند شما سه وعده نماز داريد راحتيد(خودتان را راحت کرده ايد).....البته سني ها هم نماز را جمع ميخوانند مثلا در مسجد هنگام باران نماز مغرب با عشا که شايد نتوانند براي نواز عشا به مسجد بيايند............................راستي من خود در مناطق سني نشين بزرگ شده اموحتما فهميده ايد ..........باتشکر از وبلاگتون اجرکم الله خير
    + عماد 
    للل
    + عماد 
    للل
    + سيد شهاب الدين نبوي 

    خيلي مناظره مفيدي بود سعي كنيد تمام آن را كم كم بياوريد چون خيلي مفيد وروشنگر است

    + هادي 

    باسلام

    از همه برادران شيعه و سني تقاضا دارم تعصب را كنار گذاشته و به دنبال دلايل منطقي براي ادعاهايشان باشند.بنده اهل بوشهر هستم.ارمني بودم.بعد از مطالعه فراوان تصميم گرفتم مسلمان شوم،اما برسردوراهي شيعه و سني قرار گرفتم.و بعد از مطالعات فراوان شيعه را برگزيدم.

    خواهشمندم فقط حديث ثقلين را بنگريد و بس.

    + منوچهر 
    سلام خداوند توفيق دهد
    + ابولولو 

    بيست سال دوران باردارى
    أبو حنيفه گفته است: اگر مردى بيست سال دور از همسرش زندگى كند و در اين مدّت رابطه اى با وى نداشته باشد و افرادى هم شهادت دهند كه در مدّت بيست سال از جمع آنان جدا نشده، سپس همسرش باردار شود فرزند در رحم متعلّق به همان مرد است.

    همچنين اگر پس از بازگشت از سفر بچّه اى يكساله يا بيشتر در آغوش همسرش ديد، آن بچّه فرزند خود او خواهد بود.

    متن عربي

    مدة الحمل عشرين سنة
    قال أبو حنيفة :لو أن رجلا غاب عن امرأته عشرين سنة وبها حبل فإن الحبل منه وإن كان في جيش معروف ويشهد أصحابه أنه لم يزل في عسكرهم ، وكذلك لو قدم ومعه ابن سنة وأكثر أن الولد ولده ، وزعم أن من أتى امرأة أو غلاما " بين أفخاذهما فلا حد عليه "فيظن بل يقطع أن هنا في المتن سقطا " ونقصا ".الايضاح - الفضل بن شاذان الأزدي ص 92.

    + ابولولو 

    عجيب ترين فتوا
    اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتّى نديده باشد.

    و همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است.

    كرامتى بزرگ
    سپس همين نويسنده مى گويد: اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.

    قابل توجّه فرزندان بى سر پرست
    از معضلات جوامع بشرى بچّه هاى سر راهى يا همان فرزندان بى سر پرست هستند كه دولتها در صدد يافتن راه حلّ آن چانه زنى مى كنند، كه خوشبختانه سخنان و فتواهاى پيشين، راه حلّ آن را ابتدا بافتواهاى آبكى سپس از طريق كرامت و اعجاز يافته و مشكل بى پدرى ومادرى بعضى را پيدا كرده اند(دست مريزاد).

    اين سخنان را به دستگاه تجزيه و تحليل خود وارد كنيد سپس از او به خواهيد تا قضاوت كند، آيا جز خنده پاسخ ديگرى خواهيد شنيد؟

    متن عربي

    إلحاق نسب المشرقية بالمغربي

    إلحاق نسب المشرقية بالمغربي ، فإذا زوج الرجل ابنته وهي في المشرق برجل هو وأبوها في المغرب ، ولم يفترقا ليلا ونهارا ، حتى مضت مدة ستة أشهر ، فولدت البنت في المشرق ، التحق نسب الولد بالرجل الذي هو وأبوها في المغرب، مع أنه لا يمكنه الوصول إليها إلا بعد سنين متعددة ، بل لو حبسه السلطان من حين العقد وقيده ، وجعل عليه حفظة مدة خمسين سنة ، ثم وصل إلى بلد المرأة فرأى جماعة كثيرة من أولادها ، وأولاد أولادها ، إلى عدة بطون ، التحقوا كلهم بالرجل الذي لم يقرب هذه المرأة ولا غيرها ألبتة. (الفقه الإسلامي للزحيلي 7 / 683 وفيه : فلو تزوج مشرقي مغربية ولم يلتقيا في الظاهر مدة سنة فولدت ولدا لستة أشهر من تاريخ الزواج ثبت النسب ، لاحتمال تلاقيهما من باب الكرامة ، وكرامات الأولياء حق ، فتظهر الكرامة بقطع المسافة البعيدة في المدة القليلة ، ويكون الزوج من أهل الحظوة الذين تطوى لهم المسافات البعيدة). شرح منهاج الكرامة - العلامة الحلي: 111.

    + ابولولو 

    چهار سال مدّت باردارى
    أحمد حنبل معتقد است كه دوران بار دارى بيش از چهار سال نيست، پس اگر مردى همسرش را طلاق دهد يا بميرد و آن زن با شخص ديگرى ازدواج نكند وپس از گذشتن چهار سال از وفات شوهر و يا طلاق، فرزندى به دنيا آورد، آن بچّه متعلّق به همان پدر خواهد بود و عدّه طلاق هم تمام مى شود.

    خواننده محترم، اين فتوا را با دقّت مرور كنيد، آيا عقل انسان چنين سخنى را مى تواند بپذيرد؟ كدام زنى در دنيا تاكنون بيش از نُه ماه رحمش را گهواره طفلش قرار داده است، آيا با اين فتواها راه زناكارى و روابط نامشروع را هموار نمى كنند؟

    متن عربي

    أقصى مدة الحمل أربع سنين

    ذهب الإمام أحمد إلى أن أقصى مدة الحمل أربع سنين ، فلو طلق الرجل امرأته أو مات عنها ، فلم تنكح زوجا آخر ، ثم جاءت بولد بعد أربع سنين من الوفاة أو الطلاق ، لحقه الولد ، وانقضت العدة به. المغني لابن قدامة 9 / 117 .

     <    <<    16   17   18   19   20    >>    >